perjantai 8. maaliskuuta 2013

Hienoin viisauden laji

8-ое марта ! Hyvää naistenpäivää!
Olen päättänyt lopettaa Yle-verosta kitisemisen. Maksan sen ilomielin siitä hyvästä, että Ville Haapasalon seikkailut Venäjällä jatkuvat taas ensi talvena. Suomensukuiset kansat 30 päivässä oli niin hieno, että jokaista maria ja udmurttia tulee ikävä.
Sitä paitsi hätäkös minulla on veroja maksaa: Tänä aamuna heräsin tekstariin, jonka sain freelotto.comista. "Congrats your mobile number has been selected as winner of £1,000,000." Ei olisi tarvinnut muuta kuin näppäillä freeloton numero. Haluaisitko sinä sen? Olen antelias, voin lähettää.
Nyt teen naistenpäivän kunniaksi nolon tunnustuksen. Elettiin netin alkuaikoja. Ruutuun lävähti yhtäkkiä banneri, jossa luki seuraavat congratsit: " Onneksi olkoon! Olet miljoonas kävijä sivuillamme (en edes ollut niillä sivuilla). Olet voittanut risteilyn kahdelle Karibialla, liput Disneyworldiin ja majoituksen hotellissa! Soita kahden minuutin sisällä numeroon..." Sekunnit alkoivat juosta ruudussa.
Mikä ihana ylläri perheelle! Arvatkaa, kuka näpytteli numeron ulkomaille? Kun puhelua, ylitsevuotavia onnitteluja ja vedätystä oli kestänyt jonkin aikaa, totuus alkoi valjeta. Suljin luurin vähin äänin, entistä köyhempänä.
Pari viikkoa pikavoittoni jälkeen lapsi riemuitsi netin ääressä: " Äiti, mä oon voittanut 1000 euroa! Mun pitää vain soittaa tällaiseen numeroon..."
Onneksi lapsella on niin viisas, tietäväinen ja järkevä äiti, ettei mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan.
Ei sitä sentään kaikenlaisiin kotkotuksiin pidä uskoa.
Todellinen sukupuolten tasa-arvo vallitsee silloin, kun tyhmyys on myös naisille sallittua.

3 kommenttia:

  1. Hei, minäkin voitin samassa lotossa! Tosin sain sähköpostiosoitteen, johon olisi pitänyt ottaa yhteyttä :)

    Hyvää naistenpäivää!

    VastaaPoista
  2. Olen samoilla linjoilla kanssasi YLE-verosta. Niin kauan kuin telkkarista tulee reality ruoka-, laulu-, remppa-, tanssi- ja kiinteistökauppaohjelmia. Ei kitistä.





    VastaaPoista
  3. Hei Leidi! Kyllä meidän nyt kelpaa!

    VastaaPoista