tiistai 15. toukokuuta 2012

Muunneltua totuutta

Eilen kokeilin, miltä tuntuu kuvata elämäänsä ikään kuin se olisi faceliftattua ja stailattua Facebook-elämää.
Totuus äitienpäivästä oli kuitenkin se, että lounaan jälkeen yksi osallistuja syöksyi oksentamaan (ei aiheutunut ruuasta), ja loppupäivä meni miettiessä, pitääkö lähteä sairaalaan vai ei.
Siksi vain makailin sohvalla ja torkahtelin‚ minäkin, terve.
Leffaliput jäivät käyttämättä, mutta parasta oli, että sairaalareissulta vältyttiin. Päivä ei siis ollut tapahtumaton.
Ammattiasiaan: en ole vieläkään varma, mitä pidän Kauppalehden uudistuksesta. Pari lehteä on uudistuksen jälkeen jäänyt jopa lukematta. Maanantain lehti on tavallisesti ollut oikea herkkupala. Eilinen tuntui perusviipaleelta. Ihan kuin viimeinenkin "pressomaisuus" olisi rutistettu pois?

5 kommenttia:

  1. Niinhän se on muutenkin, tuon muunnellun totuuden kanssa. Annamme ymmärtää että parisuhde kunnossa, töissä on kivaa, ollaan terveitä. Jos niitä asioita pitää tuoda esille niin todellisuus lienee luultavasti sitä "muunneltua totuutta".
    Toivottavasti oksentaja-osallistuja nyt on terve. Jos kommentoit, niin mieluiten ilman muunneltua totuutta.

    VastaaPoista
  2. Turhaan Kauppalehden tai minkään muunkaan lehden uudistuksesta kannattaa välittää. Heti kohta on taas tulossa joku uusi tyyppi, joka haluaa keksiä pyörän uudestaan ja innoissaan taas feisliftaa lehden. Miten olisi jos lehdet vain keskittyisivät sisältöön eivätkä jatkuvasti olisi uutisoimassa "uudistuksista" jotka yleensä vain pönkittävät niitä muutamia tekijöitä? Hesarikin toitottaa vähän väliä uudistuksistaan. Hu keers! Ja nyt se tabloidiin siirtymis-farssi on niillä käynnissä. Senkun tekevät lehdestä tabloidin ja sillä siisti kunhan sisältö pysyisi hyvänä. Mikä ihme tarve siitä asiasta on jatkuvasti toitottaa? Ei se niin ihmeellinen asia ole.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi 1: Oksentaja-osallistuja ollee terve.
    Anonyymi 2: Aika monta lehtiuudistusta kokeneena ja tehneenä tiedän, että uudistus on tekijöille usein suurempi juttu kuin lukijoille. Usein lukija ei uudistusta huomaakaan, ellei sitten sääsivu tai tv-ohjelmat ole siirretty väärään paikkaan tms.
    Mutta kyllä minua ärsyttää, kun esim.maitotölkkien ulkonäköä muutetaan! Hyllyllä menee taas entistä pitempi aika, kun pitää miettiä, ostaako tuota Hiljaa vai Eilaa vai Plussaa ja onko sitä "tavallista" sinistä enää olemassakaan?

    VastaaPoista
  4. Kollegana tunnistan uudistuksien dilemman. Uudistuksia ajetaan useimmiten kuin kärmettä pyssyyn pelkästään uudistamisen takia. Niillä ei useimmiten ole mitään tekemistä lukijan toiveitten kanssa eikä niihin yleensä ole mitään rationaalista syytä. Paitsi että taas voidaan mainostaa että "uudistunut" ja uskotaan ilmoittajien pomppivan ilosta. Koko sana on jo kärsinyt inflaation.
    Niin, ja ne maitotölkit. Kyllä sitä "tavallista" sinistä on olemassa- Arla-Ingmanin.

    kollega

    VastaaPoista
  5. Kiitos, kollega. Pitääpä etsiä kauppa, jossa Arla-Ingman on esillä, "tavallisena".
    Kaikkien lehtien ja kollegoiden puolesta toivon silti, että ilmoittajat jaksavat pomppia ilosta jatkossakin.

    VastaaPoista