sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Rakas kansanedustaja!

Olen vuoden mittaan lanseerannut useaan otteeseen sanaparia pitkät ajatukset/lyhyet ajatukset. Harvoilla on aikaa ajatella twiittiä pitempiä ajatuksia. Meistä on tullut tiivistämisen ja twiitistämisen mestareita.
Muutamassa siviilikokouksessa olen todennut kansanedustajien käyttäytymisestä seuraavaa:
Kansanedustaja
a) tulee aina kokoukseen selvästi myöhässä. Kokouksen ajan hän b) räplää iPadiaan c)räplää puhelintaan d) syöksyy käytävään puhumaan puhelua e) näyttää siltä kuin pimahtaisi kohta  f) on käsillä olevasta aiheesta pihalla kuin lumiukko/-akka g) lähtee pois puoli tuntia ennen kuin kokous päättyy, mutta käyttää sitä ennen mitäänsanomattoman puheenvuoron, jotta jokainen muistaisi, että paikalla on ollut Kansanedustaja.
Rakas kansanedustaja, puolueesta riippumatta! Näytät siltä kuin et ikinä ehtisi edes twiitin ensimmäiseen kirjaimeen.
Ja juuri sinunko pitäisi ajatella pitkiä ajatuksia, tulevaisuutta?
Olen syvästi huolestunut – mielenterveydestäsi.

1 kommentti:

  1. Olet siis huolissasi kansanedustajiemme mielenterveydestä. Älä turhaan. Ovat fiksusti osaneet hakeutua suojatyöpaikkaan, jossa veronmaksajien kustannuksella nauttivat kovaa palkkaa eikä mitään tarvitse saada aikaseksi. Olisinpa itsekin yhtä fiksusti osanut hakeutua kansanedustajaksi. Aina taattu neljän vuoden määräaikaisuus.
    Minä puolestani olen huolissani kaikkien niitten mielenterveydestä, jotka joutuvat olemaan "oikeissa" töissä nöyryytettävinä päivästä toiseen odottaen millloin ja miten heidät "teurastetaan"

    VastaaPoista