Mainostilasta joutuu aina maksamaan. Näin olen ymmärtänyt.
Mitä useampi mainosta katselee ja mitä laajemmalle se leviää, sitä arvokkaampaa ja halutumpaa mainostila on.
Nyt seuraa kysymys:
Muovikassi
maksaa kaupassa parikymmentä senttiä. Siihen on painettu kaupan mainos.
Asiakas maksaa kassin hinnan ja kanniskelee iloisesti ympäriinsä isoa
mainosta - ilmaiseksi.
Asiakas on siis kävelevä ilmainen mediatila ja suostuu vielä itse sen maksumieheksi.
Miksi hyväksymme tämän?
Enkä nyt halua vastaukseksi, että ota oma kangaskassi mukaan jne.jne. Niin otankin. Aika usein.
Mutta yhtä usein kauppa osuu matkan varrelle, kun hehtaarilaukku ei ole mukana.
Ja silloin mainostan.
Meillehän siitä pitäisi maksaa? Vai mitä, hyvä kuluttaja?
Ja miksei meille anneta valinnanvaraa: blankopusseja, ilman koota, ässää, alkoa tai mitä tahansa kirjaimia?
Panit pahan! Olisikohan yksinkertaisesti kyse siitä että me muovikassien kantajat olemme niin yksinkertaisia ettemme tajua miten ovelalla tavalla meitä käytetään hyväksi. Barrikaadeille!
VastaaPoistaMatti
Ulla-Maija, oli todella hyvä huomio. Olen samaa mieltä Matin kanssa.
VastaaPoistaJutta Saarela