maanantai 22. heinäkuuta 2013

Sauna, viina ja pihka

Kai on tullut selväksi, että olen vakavasti riippuvainen saunomisesta?
Jopa näin vaatimattomasta huvituksesta seuraa rangaistus. Aamulla päänahastani löytyi muutaman neliösentin laajuinen outo, tahmainen kohta.
Ehdin kiskoa kelpo tukun hiuksia irti, ennen kuin haistoin kampaa. Kuusenpihkaa.
Saunan katossa oli pitkään kellinyt irtoamaisillaan pihkaläntti. Eilen se sitten oli päättänyt pudottautua juuri minun päähäni, enkä tuota edes nukkumaan mennessäni älynnyt.
Nettiä ei olisi millään haluttanut kertoa minulle ratkaisua pulmaan. Yhteys tökki ja tökki. Lopulta ohjeissa neuvottiin hoitamaan töhnä pois rasvalla tai käsidesillä. Minä tuputin ohimolleni kaapista löytynyttä Koskenkorvaa.
Ja tiedoksi, jos salainen intohimosi on joskus mennä hieromaan kuontaloa kuusen kylkeen, mutta seuraukset arveluttavat: Koskenkorva puhdistaa.
Koska pihkaa pidetään taas nykyisin suorastaan ihmelääkkeenä, minulla on ilmeisesti toistaiseksi hyvin terve pää. Oikeastaan kolminkertaisesti terve, koska sitä on hoidettu myös saunalla ja viinalla.

2 kommenttia: